27 Kasım 2010 Cumartesi

Edirne'de Cheesecake Keyfi






2. köprüden karşıya geçiyorum. Malum yolculuk var bu haftasonu, tabi ki Edirne'ye gidiyorum. Gelenekselleşmiş aylık Edirne ziyareti...



Hava puslu, yağmur çiseliyor ince ince. Neyse ki otobüsteyim (yine otobüsteyim), biraz da yorgunum zaten.



Fakülteye gitmedim bugün, Kavacık'ta bir ilköğretim okulunda ağız-diş sağlığı taramasındaydım Beşiktaş Rotaract Klübü ile birlikte aday üye olarak. Keyifli geçti tarama, küçücük bir okuldu. Bizim için her şey yolundaydı ama çocuklar için her şeyin yolunda olduğunu söylemek ne mümkün!



Güzel haberlerim de var bu arada, zamanı gelince söyleyebilirim ama, şimdi olmaz. Büyüsü bozulmasın:)



Bu aralar pek bir gider oldum, farkındayım. Seviyorum bir yerlere gitmeyi... Dönmeyi de seviyorum gerçi, o his de ayrı güzel. Eve dönüş hissi, evim evim güzel evim durumu... Ev kuşu olduğum için :p Ama Edirne'ye gitme olayı çok başka. Çünkü Edirne'ye karşı ayrı bir sevgim var başka hiçbir şehre olmayan, olamayan... Beni tanıyan herkes bunu çok iyi bilir zaten. Çocukluğumun, hayallerimin, geleceğimin şehri Edirne... O sebeple Edirne'den dönme hususunda pek fazla sevgiden, eve dönüş mutluluğundan bahsedemem. Sebepsiz bir burukluk kaplar içimi... Çok sevgili arkadaşlarım Kuzucuoğlu çiftinin de Edirne'de yaşıyor olması benim için başlıca bir gidiş sebebi, iyi ki varlar!



Bugün de zaten kendi tariflerimden birini değil de Aytuna'nın benim için yapmış olduğu muhteşem cheesecake tarifini veriyorum. Ben çok beğendim, çok başarılı ve mutlaka denenmeli.



Haydi yapalım o zaman!






MALZEMELER

  • 500 gr pastörize lor peyniri

  • 1/2 su bardağı toz şeker

  • 2 adet yumurta

  • 1 paket vanilya

  • 3 çorba kaşığı un

  • 1-1/2 paket burçak bisküvi

  • 125 gr eritilip soğutulmuş margarin

  • Eser miktarda margarin (kalıbı yağlamak için)



YAPILIŞI


  1. Fırınınızı 160 dereceye ısıtın.

  2. 25 cm çapındaki kelepçeli kalıbınızı yağlayıp bir kenara ayırın.

  3. Mikserle lor peynirini yumuşayıncaya dek çırpın. Şeker ve yumurtayı da ekleyip çırpmaya devam edin.

  4. Sonra un ile vanilyayı ilave edip karıştırın.

  5. Diğer tarafta rondoda un kıvamına getirdiğiniz bisküvileri, eritip soğuttuğunuz yağ ile karıştırıp tabanını yağladığınız kelepçeli kalıba bastırarak yayın.

  6. Bisküvilerin üzerine hazırladığınız karışımı döküp önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin.

  7. Piştikten sonra dışarıda ılınınca buzdolabında en az 2 saat bekletin.

  8. Servis yapmadan önce üzerine böğürtlen reçeli dökün. (yanında bir kadeh ahududu şarabı da hiç fena olmuyor)

Guten Appetit :)


















1 yorum:

  1. tariflerinizi beğenerek takip ediyoruz. özellikle şarap tercihinizi çok beğendik.

    YanıtlaSil