30 Aralık 2010 Perşembe

Yeni yılda meyveli şarap keyfi



Günün yorgunluğunu atmak için yerleştim kanepeme, uzattım ayaklarımı da sehpaya. Ohh, keyfime diyecek yok. Önümde dün akşam ellerimle yaptığım meyveli şarap, bir de romantik komedi açtım mı daha ne olsun? Daha ne istenebilir ki hayattan?

Bu saydıklarım benim için normal, sıradan bir akşamın dahilinde olmayan şeyler tabi. Çünkü hiç öyle film falan izleyeyim, yok bi kadeh bi şeyler içeyim demem. Niyetlendiğim olur bazen ama ıvır zıvır oyalanırken yine vakit geçer ve aaa geç olmuş ya, olmaz artık bu saatten sonra deyip vazgeçerim. Ama bu akşam bunu yapmak zorundayım. Çünkü yarın fakültedeki yeni yıl partisinde meraklı, soru sormak isteyip de soramayan bakışlarla karşılaşmak istemiyorum. Acaba zehirlenir miyiz? Acaba akşam eve gidebilir miyiz yoksa buradan acile mi kaldırılırız? Yılbaşı akşamı da acilde geçirilir mi, bu riske girmeye değer mi? O sebeple önce biri zehirlenecekse o ben olmalıyım. Yani şu an bütün riski alıyorum ve kendimi tehlikeye atıyorum. Önümüzdeki üç gün benden haber alamazsanız bilin ki zehirlendim. Şaka yapıyorum tabi ki ama şarabı evde hazırlayınca arkadaşlarımın aklından bunlar geçmedi de değil hani. Akıllarından geçmekle kalmadı hatta gayet sesli bi şekilde ifade ettiler bu tereddütlerini.

Eveeet, içiyorum, içiyorum, iiiçtiiimm!

Saat 22:43 itibariyle şaraptan üç yudum aldım ve hala hayattayım.

Haydi yapalım o zaman!


Malzemeler


  • 1 şişe kırmızı şarap
  • 1 bardak votka
  • 1 bardak portakal suyu
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 adet portakal
  • 2 adet elma
  • 1 adet ayva


Yapılışı


1. Kırmızı şarabı derin bir kasenin içine boşaltın.

2. Şekeri ilave edin ve iyice eriyene kadar karıştırın.

3. Ardından votka ve portakal suyunu ekleyin.

4. Meyveleri küçük küçük küpler halinde doğrayıp şarabın içine ekleyin.

5. Hazırlamış olduğunuz karışımı dinlenmek üzere buzdolabına kaldırın. En az 2-3 saat dinlenmesi gerekmektedir ama güzel bir tat elde edebilmeniz için en az 24 saat buzdolabında beklemesi tavsiye edilir. Ne kadar çok beklerse tadı o kadar güzel olacaktır.


Guten Appetit J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder