27 Aralık 2010 Pazartesi

Tarçınlı Fındıklı Un Kurabiyecikleri




Zorlu ve yağmurlu bir İstanbul akşamından sonra nihayet evimdeyim, günler sonra yine evimdeyim. Bugün, yağmur faciası dolayısıyla herkesin içinden geçen en gerçek ve inanılası dilek bu olsa gerek. Ne yazık ki ben de yağmurun sadece şehir dışına yağması gerektiğini düşünen yağmur sevmeyenlerdenim. Denizi de çok sevmem zaten, ne yapayım?

Açtığım camdan içeri giren yağmur damlacıklarını engellemek için perdeyi çekmeye atılmışken gözüme duvarın dibinde cam saksıda duran bambu ilişti, kurumaya yüz tutmuş. Bir tane kaybım var zaten, bu da giderse iki olacak ama hiç ümit yok bence. Benim evimde çiçek yetişmiyor, tecrübe ettim ve anladım, ne yaptımsa olmadı. Fesleğen denedim olmadı, çuha denedim olmadı, sardunya olmadı, en son bambu da olmadı. Eminönü’nden taşımadığım toprak, almadığım bitki ilacı kalmadı ama yine olmadı. Bir kız sözü vardır ve çok doğrudur: ‘Olmuyorsa olmuyor’. Aynen öyle, zorlamamak lazım.

Bu aralar favorim ‘Manga’. 80’lerden sonra biraz değişik oldu tabi ama onların eşliğinde yemek yapmak çok eğlenceli, tavsiye ederim. Denenebilirliği yüksek.

Yani bu akşam ne yapıyoruuuzzz? Manga ve yağmur eşliğinde tarçınlı fındıklı un kurabiyesiii!!! Hayıırr, saat hiç de geç değil aksine tam zamanı…

Servis tabağım ise sevgili arkadaşım Coşkun’un bana Diş Hekimleri Günü için aldığı hediye… Bu nazik hareketi için kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum.

Eee, haydi yapalım o zaman!


Malzemeler

  • 1 paket margarin (oda ısısında)
  • 1 su bardağı pudra şekeri

  • 1 su bardağı fındık (ince çekilmiş)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 2-1/2 su bardağı un)

Üzeri için

  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 3 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı

1. Margarin ve pudra şekerini, şeker yağın içinde iyice eriyene kadar çırpın. Dokunduğunuzda şeker tanecikleri elinize gelmemelidir.

2. Fındığı ilave edip biraz daha çırpın.

3. Unun bir kısmını ve kabartma tozunu ekleyip yoğurmaya başlayın. Sonra, elinize yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ilave edip yoğurmaya devam edin.

4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın.

5. Önceden ısıttığınız 200 derecedeki fırında 20-25 dakika kadar (kurabiyelerin üzeri pembeleşince fırını kapatın çünkü pişirme süresi her fırına göre değişiklik gösterebilir) pişirin.

6. Fırından çıkardığınız sıcak kurabiyeleri, daha önce 1 su bardağı pudra şekeri ve tarçını karıştırarak hazırlamış olduğunuz karışıma bulayarak bir tepsiye dizin.

7. Soğuyunca servis edebilirsiniz.



Guten Appetit J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder