17 Ocak 2011 Pazartesi

3 Sebzeli Mücver





Sadede gelmenin vaktidir artık…

Karapaks vakti…

Yaklaşık 10 gün önce Beyoğlu Hayal Kahvesi’ndeki konserlerindeydim. Hiçbir fikrim yoktu grupla ilgili oraya giderken. Vildan vasıtasıyla haberdar olmuştum kendilerinden. Çünkü meslektaşımız olan Sinan Tansal grupta perküsyon çalıyor ve zaman zaman Vildan’la birlikte çalışıyorlar. Vildancım, umarım geçen haftaki geçikmemden dolayı beni affedersin. Please, please!


Düşündüğüm gibi miydi? Evet, düşündüğüm gibiydi. Beğendim mi peki? Evet, çok çok beğendim. Sanırım bu sene arkadaşlarıma doğum günü hediyesi olarak ne alacağımı pek fazla düşünmeme gerek kalmayacak.


Biraz içsel bir yolculuk gibiydi, biraz kendinle hesaplaşma… Biraz onlardan biraz da senden… Tamamen öngörüsüz, tamamen adil… Hissetmeyi unuttuklarını hissettiren, hafif canını yakan ama özlediklerini hatırlatan… Yeni bir kapı açmak gibi ya da bütün kapıları kapatmak gibi… Süt içmek gibi, sakin, huzurlu, mütemadi… Bir yandan da yüksek sesle konuşmak gibi, bağırmadan, sinirlenmeden, çirkinleşmeden… Sesli düşünmek gibi…Uyumak gibi ya da uykunu alıp da uyanmak gibi… Gün ışığı gibi gözlerini almayan… Güzeldi yani, tekrar dinlemek için sabırsızlanarak ayrılıyorsunuz yanlarından.


Tüm şarkılar çok başarılı ama favorim 6. şarkı, ‘Hüznü Gözlerinin Arkasında Olan Kız’. Dinleyin, beğeneceğinize eminim. Ayrıca albümün sonunda sizi bir sürpriz bekliyor ama onu burada söyleyip olayın güzelliğini bozmak istemiyorum. Sabır, sadece birazcık sabır…


Yani bu akşamki tarifimiz Karapaks için geliyor!


Haydi yapalım o zaman!


Malzemeler


  • 5 adet orta boy kabak
  • 1 adet havuç
  • 1 adet patates
  • 1 adet yumurta
  • 2-1/2 su bardağı un
  • Dereotu (arzu ettiğiniz kadar)
  • Tuz
  • Sıvı yağ (tavada pişirmek için)


Yapılışı


1. Kabakları, havucu ve patatesi derin bir kasenin içine rendeleyin.



2. Sebzelerin üzerine yumurtayı kırın, sebzelerle birlikte karıştırın.

3. Ardından unu, tuzu ve dereotunu ekleyip hepsini güzelce karıştırın.



4. Bir teflon tavaya 1 su bardağı sıvı yağ koyun ve kızdırın.

5. Hazırladığınız karışımdan yaklaşık 1 yemek kaşığı kadar alıp teflon tavaya krep pişirir gibi dökün ve pişirin.




6. Tüm malzeme bittikten sonra sıcak veya soğuk olarak üzerini sarımsaklı yoğurt ve domates sosu ile süsleyerek servis edebilirsiniz.



Guten Appetit :)

2 yorum:

  1. ya selin türk yemeği pişirmem gerekiyo burdaki arkadaşlara bunu pişirmeyi deniyim diyorum aramızda vejetaryan da olduğu için ama bu tarif kaç kişilikk ona göre arttırsam ben de malzeeleri ?? :)))

    YanıtlaSil
  2. Seçkincim,

    Bu ölçülere göre yaklaşık 30 tane çıkıyor. Herkesin 2 tane yediğini düşünürsen 15 kişilik falan. Ama çok da büyük değiller sonuçta. Ama ölçüleri istiyorsan 2 ile çarpabilirsin. Sana yapım aşamasında zorluk çıkaracağını sanmıyorum. Kolay gelsin bakalım:))

    YanıtlaSil