20 Ocak 2011 Perşembe

Fındıklı Kurabiye





Birbirimize karşı olan tahammülsüzlüğümüz niye? Bu kadar zor mu bir arada, birlikte yaşamak?

Bir şey yapmak, bir yere gitmek için veya önemli-önemsiz herhangi bir şey için birinden haber beklerken neden o haber hiç gelmek bilmez? Gelemez bir türlü, gelmez. Beklersiniz neyi, niçin beklediğinizi bilmeden. Çok umutsuz bir bekleyiştir bu sonu olmayan. Nedir bu trajedi? Ararsınız, açmaz. Sonra geri aramaz. Arasa bir şey söylemez, mutlaka düşünmesi ve tekrar araması gerekir. Ama o tekrar bir türlü tekrar etmez. Bir tarafta bekleyen, beklerken kıvranan biri, diğer tarafta aklı bir karış havada, umarsız biri. Kim haklı peki? Bekleyen mi bekleten mi? Hangisi saygısızlık? Beklemek mi bekletmek mi? Nezaket denen şey hiç var olmadı mı aslında? Ben eski kafalı bir insanım, modernliğin bu boş adetlerine ayak uyduramıyorum. Ben yokum…

Yani zaman zaman kendimi o kadar çaresiz ve aptallaşmış hissediyorum ki bu sebeple. En büyük problemlerimden biri bu insanlıkla. Bazen kendi kendime diyorum ki niye insan olmuşum ben? Keşke kaplumbağa falan olsaydım ya da tavşan. Ya da kabak, şeftali falan. Şeftalinin asaletine bayılıyorum bu arada. Sanki kraliyet ailesinden fırlamış, yanlışlıkla şeftali olmuş gibi… Ben de öyle işte, yanlışlıkla insan olmuşum...

Hadi diyelim insan oldum, bari duyamasaydım ya da konuşamasaydım. Bir şeyler eksik olsaydı da bir şekilde insanlığa tamamiyle dahil olamasaydım. Bilemedim ve cidden bu işin içinden çıkamadım. Biri dur desin lütfen, benim için.

Vazgeçmek özgürlüktür… Vazgeçme hakkımı kullanmak istiyorum o zaman…

Çok enerjik değilim bu akşam, yoğun bir gün geçirdim, yorgunum. Affınıza sığınarak birazcık kolay bir şeyler seçiyorum. Ama lezzeti konusunda garanti verebilirim. Güzel bir kahvaltı için erken kalkılmış bir Cuma sabahından daha uygun bir zaman olabilir mi? Mis gibi kokan fındıklı kurabiyecikler, neden olmasın?

Haydi yapalım o zaman!


Malzemeler

  • ½ paket margarin
  • ½ su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 adet yumurta

  • 1 paket kabartma tozu
  • 2-1/2 su bardağı un
  • 1 su bardağı çekilmiş fındık
  • Muskat

Yapılışı

1. Şeker ve yumurtayı pürüzsüz bir karışım elde edene kadar çırpın.

2. Margarin ve sıvı yağı ekleyin, karıştırmaya devam edin.

3. Unun yarısını, kabartma tozunu ilave edin ve yoğurmaya başlayın.

4. Biraz muskat rendeleyin ve unun kalanını da ilave ederek elinize yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurmaya devam edin.

5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın ve fındığa batırın.

6. Hazırladığınız kurabiyeleri fırın tepsisine dizin ve önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında yaklaşık 20 dakika (fırının özelliğine göre süre değişecektir, kurabiyelerin üzeri pembeleşince fırını kapatabilirsiniz) pişirin.

Kurabiyeleriniz servise hazır…



Guten Appetit :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder