26 Ocak 2011 Çarşamba

Kolay Salata







Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba…

Bir hafta bile olmadı belki ama bana çok uzun geldi. Hayır, tembel değilim. Bazı teknik aksaklıklar yaşadım sadece, evde ufak çaplı bir tadilat vardı, yemek yiyecek kimse yoktu falan filan. Bahane mi peki? Olmamalı! Özür, özür, especially Coşkun çok özür :)


Salonuma yeni bir koltuk aldım, sevgili Vildancığım ile birlikte koltuğumu kapladık. Çok güzel oldu vallahi, çok mutluyum. Onlar olmasa ben ne yaparım?


Yeni haberler var, geçmişten gelenler, geçmişe dönenler, yeniden merhaba diyenler var. Neler olmuş bir bakalım.


Pazartesi akşamı uzuuun yıllardır görüşmediğim sıra arkadaşım Didem ile görüştüm, çok iyi geldi bana. Pişmanlığımızı kendimize itiraf edebiliyorsak neden karşımızdakine de edemeyelim? Bu konuya ayrıca değineceğim bir akşam, böyle ayaküstü olacak gibi değil. Didemcim hoşgeldin.


Dün itibariyle Master Chef yarışmasının ilk elemesine davet edilmiş bulunuyorum. Güzel bir haber, olley, sonunda diye kendi kendime zıplarken evin içinde telefondaki Serap Hanım’ın 'Yalnız elemeyi geçerseniz 3 ay boyunca bizimle birlikte olacaksınız' demesiyle yıkıldım. 'Nasıl yani, ama ben gelemem ki' diyemedim tabi. Çünkü 10 saniye önce eleme saatiyle ilgili pazarlık yapmışken bir de bunu söylemeye utandım. ‘Tamam o zaman, gelirim, adresi alayım’ diye devam ettim konuşmaya. Yani anlayacağınız 1 şubatta Maslak’ta elemedeyim. 1 adet tercihen soğuk bir yemek yapıp götürmem gerekiyormuş, tatlı da olabilirmiş. Bilemiyorum şu an ne yapsam? Bu konuyu anneme danışmalıyım. Sonrası mı? Onu hiç hiç bilemiyorum zaten ve düşünmek de istemiyorum. Kısmet diyorum ve geçiyorum şu an. Kader kısmet…


Ve de pazartesi aldığım bir duyuma göre ortaokul arkadaşım Alper Mutfak Sanatları Akademisi’ne kayıt olmuş. Çıldırdım, delirdim, çok kıskandım ve hemen Alper’i tacize başladım. 31 Ocak’ta başlıyormuş okulu. Kendisi ÖSS’de tek tercih yapıp İstanbul Üniversitesi Kamu Yönetimi’ne girdi ve de bitirdi. O da deli yani, birazcık. Neyse, sana buradan fazla saldırmayacağım Alpercim, haftaya geldiğinde acısını fazlasıyla çıkartırım. Ha, dersin ki ‘Gel, seni de götüreyim yanımda’ bak o zaman iş değişir. Hem ben senin cebine bile sığarım zaten. Haberlerini bekliyorum arkadaşım, iyi şanslar…


Evet, bu akşamki salatamız erkekler için gelsin diyorum. Mantarlı Kolay Salata… Eee siz de ancak bunu yapabilirsiniz, her şeyin kolayına kaçtığınız için.


Haydi beyler! Kolları sıvayın, takın mutfak önlüklerinizi, açın Ajda Pekkan’dan ‘Bambaşka Biri’ni ve başlayın salatanızı yapmaya… Kendiniz için yapın ve hepsini de kendiniz yiyin kimseye bırakmadan… Bugünün şanslı kişisi sizsiniz ve dünya sizin için dönsün.


Bu arada niye mi Ajda Pekkan’dan Bambaşka Biri? Çünkü o artık bir erkek şarkısı, çok yerde duydum bunu. Şaşırdım önce, garipsedim ama düşününce ve bir de bunu bilerek dinleyince hak vermemek elde değil. Onların da biraz eğlenmeye ve dağıtmaya ihtiyaçları var. Kızlar, bu muhteşem şarkıyı onlara vermişiz ne çıkar?


Haydi yapalım o zaman!


Malzemeler


  • 300 gr mantar

  • 15 adet arpacık soğanı
  • 2 adet domates
  • 1 adet salatalık
  • Mor lahana
  • Akdeniz yeşillikleri

  • Defne yaprağı
  • 2 adet etimek
  • Ceviz
  • İsli Çerkez peyniri
  • Zeytinyağı
  • Tuz


Yapılışı


1. Yeşilliklerinizi ve sebzeleri yıkayın.

2. Arpacık soğanlarını soyun.



3. Mantarları ve soğanları bir fırın tepsisine dizip 200 derecede yaklaşık 20 dakika kadar pişirin. Fırından çıkarınca soğumaya bırakın.



4. Yeşillikleri, domatesleri, salatalık ve mor lahanayı doğrayın.

5. Mantar ve soğanları ilave edin.

6. Cevizleri teflon tavada biraz kavurun.

7. Peyniri rendenin ince tarafı ile rendeleyin.

8. Tuzu ekleyin ve salatayı karıştırın.

9. Salatanın üzerine peyniri serpin ve hafifçe zeytinyağı gezdirin, ceviz, etimek ve defne yaprağı ile de süsleyin.


Salatanız servise hazır…



Guten Appetit :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder