10 Şubat 2011 Perşembe

Ispanaklı Erişte








Yoğun ve de yorgun bir haftanın 4. günündeyim, evimdeyim, mümkünse bir süre burada kalmak istiyorum. Üzerimde bir ağırlık var, kıştan mıdır, kış bitiminden midir yoksa bahar başlangıcından mıdır bilemedim (Şubat da artık bitiyor olduğuna göre bence bahar gelmiş sayılabilir). Yorgun uyuyup yorgun uyanıyorum. Ama uyandığımda gözümün içine içine vuran güneş yeterli bir motivasyon kaynağı, şimdilik bununla idare edebilirim sanırım. Zaten doyumsuz bir insan da değilimdir. Elde var 1…

Yapmam gerekenler var, yapmayı unuttuklarım var, bir de özensiz yaptığım ve sonucuna katlanmak zorunda olduklarım var. Bu sebeple geçtiğimiz hafta bir liste yapmaya karar verdim. Çünkü baktım ki işin içinden çıkamıyorum, her ne kadar düzenli olsam da organize değilim, o zaman çareyi annemden kalma bir yöntem olan liste yapmakta buldum. Buzdolabı, banyodaki ayna, evin kapısı, fakülte dolabı olmak üzere günde istemsiz 500 kez karşı karşıya kaldığım eşyalara listemi yapıştırdım ve beklemeye geçtim. İşe yaramıyor değil. Birinciyi bitirip ikinciyi yaptım bile. Elde var 1 daha…


  • Bahar dönemi semineri için literatür topla ve hazırlıklara başla.
  • İşin bitince her şeyi yerine koy.
  • Paranı cüzdanına koy.
  • Pasonu makyaj çantasına koy.
  • Kapıyı kilitledin, lütfen kontrol etmek için geri dönme. Ayrıca pencereler ve doğal gaz da kapalı.
  • İşin bitince her şeyi yerine koy !
  • Kayıp akbillerini bul! (birinin gidilemez, bulunamaz, ulaşılamaz bir yerde olduğunu biliyorum da kalan ikisi nerdeeee?)
  • Su iç.
  • Yeniden erken kalkmaya başla.
  • Peki çorap çekmecene koyduğun not defterin nerde?
  • İŞİN BİTİNCE HER ŞEYİ YERİNE KOY!!!

Bu kadar yeter, ilk andan kendime fazla yüklenmeyeyim. Ama uzun bir süre birkaç maddeyi arka arkaya göreceğime emin gibiyim, neden acaba?

Acıktım ama dolapta ıspanaktan başka bir şey yok. Ispanak yemeği istemiyorum, ıspanaklı yumurta istemiyorum. Ne? Ne? Ne yapsam? Çekmecede anneciğimin mis gibi eriştelerinden mi var yoksa? Olley!!! Bu aralar evde makarna yapma hevesim var, bir de makinesini alabilirsem harika olacak. Ayrıca son günlerde favori kitabım Berna Gürşen ve Işıl Sözer’in 'Butik Pastacılık' kitabı. Bir de alınacaklar listesi mi yapsam ne?

Neyse… Çok açım ve buna bir son vermem gerek artık, yoksa düşüp kalacağım maazallah.

Haydi yapalım o zaman!



Malzemeler

  • İstediğiniz kadar ev yapımı erişte (ev yapımı olmayan erişte veya spagetti veya makarnanın herhangi bir çeşidi de olabilir)

Sosu için

  • ½ kg ıspanak
  • 1 kutu (200 ml) krema
  • Sıvı yağ
  • Tuz
  • Baharat

Üzeri için

  • İsli Çerkez peyniri (kaşar peyniri de olur)
  • Çekilmiş ceviz

Yapılışı

1. Erişteyi haşlanması için derin bir tencerenin içinde ocağa koyun. İsterseniz önceden biraz yağda kavurabilirsiniz.



2. Ispanakları yıkayıp doğrayın ve tuz ilave edip az yağda pişmeye bırakın.





3. Erişte ve ıspanaklar piştikten sonra kremayı teflon tavaya dökün. İçine biraz tuz ve istediğiniz baharatları ilave edip birkaç dakika kaynatın.

4. Erişteyi servis tabağına altıktan sonra sotelenmiş ıspanaklardan istediğiniz kadar üzerine serpiştirin. Ardından hazırladığınız kremadan dökün peynir ve ceviz ile süsleyip servis yapın.



Guten Appetit :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder